He perdut el MEU logo

T’han demanat mai la teva marca en format vectorial (o vectoritzada) i no has pogut donar-la? Saps quins són els teus colors corporatius o la teva tipografia corporativa? Quan algú et demana: “Envia’m el teu logo!” tremoles de cames i li acabes enviant aquell JPEG (una imatge) que tens guardat a l’ordinador? Tothom a l’empresa té el seu propi JPEG guardat, però ningú sap quin és el bo? Has de saber que HAS PERDUT EL TEU LOGO.
Sí, d’acord, tens un JPEG a baixa resolució que es veu prou bé a la pantalla, però si algú et demana el logo per fer alguna feina professional, amb això poc podrà fer. Plantegem una situació per il·lustrar-ho: vas a una botiga a comprar una samarreta i a l’hora de pagar el botiguer et dona una foto de la samarreta. No la samarreta en sí, amb el seu cotó, el seu fil, les seves costures, la seva estampació, etc, sinó una FOTO. Si no dius res, cada vegada que et vulguis posar la samarreta t’hauràs de posar la foto a sobre… no és el mateix. I no només això: com que segurament la foto serà petita, l’hauràs d’ampliar, i encara es notarà més que és una foto. I un dia, pel que sigui, un amic al que li agrada la teva samarreta, et demanarà fer-ne una fotocòpia per poder-se-la posar també. I començaran a còrrer versions en plan fotocòpia de la teva samarreta… però tu no has tingut mai la samarreta, encara és a la botiga.
Així doncs, a tots aquells que en algun moment s’han preocupat per tenir un bon logotip i han encarregat la feina a un professional del disseny, que sapigueu que el vostre logotip existeix en una versió original vectoritzada en algun lloc (segurament a l’arxiu del/de la dissenyador/a) i vosaltres l’heu de tenir. Heu de tenir un bon original del vostre logotip, heu de saber quines són els vostres colors i les vostres tipografies, i heu de saber quines són les normes bàsiques d’aplicació de la vostra marca.
En cas que no ho tingueu i no us sigui possible aconseguir-ho, a Baula us podem ajudar a rescatar-la. Podem redibuixar-la, crear un original en format vectorial perquè la pogueu recuperar, i uns podem fer un manual de marca. Pregunteu-nos com ho podem fer!
Hi ha casos en els que la marca requereix una actualització, un redisseny. Passa el temps, els cànons estètics evolucionen, els suports de comunicació també… i la nostra marca necessita una posada al dia.
Sigui com sigui, no deixis que l’esforç que vas fer un dia comprant una marca, hagi estat inútil per no disposar d’un bon original.